Monday, June 9, 2008

Tuhan............

Puji-Pujian BagiMu Tuhan..
Lantaran Telah Menjadikan Aku Seorang Perempuan,
Dicipta Dari Tulang Rusuk Kiri Adam..
Dengan Seindah KejadianMu,
Akulah Si Tulang Bengkok Yang Kau Gubah Dengan Kekuatan Perasaan,
Mengatasi Panjangnya Akal..
Sebagai Fitrah Dan Anugerah,
Hasil Doa Seorang Lelaki..
Namun Biarlah Kejadianku Memberi Guna Bengkok Yang Ada Manfaatnya..

Kiranya Aku Menjadi Isteri,
Kurniakanlah Aku Kekuatan Yang Membolehkan Aku Menjadi Tulang Belakang Seorang Suami..
Pengembang Perjuangan Di Sayap Kiri,
Di Adun Dengan Kelembutan Yang Melayakkan Aku Menjadi Teman Setia,
Penyejuk Mata,Pembina Semangat,
Penguat Jiwa..Seanggun Peribadi "Siti Khadijah"..
Sumber Ketenangan "Saidina Muhammad"Utusan Allah Dan Semangatnya..

Aku Impikan Watak Seorang Ibu,
Yang Bakal Melahirkan Putera-Puteri Secekal "Musaa'b Bin U'mair"..
Yang Menggadai Dunia Demi Kasih Tuhan,
Segigih "Zubair Ibnul Awwam" Yang Diangkat Oleh Rasul Sebagai 'Hawarijnya',
Hasil Didikan Ibunya..Setelah Melalui Zaman Anak-Anak Yang Yatim Dan Kekurangan..

Memiliki Puteri Setabah Dan Seteguh "Masyitah",
Rela Direbus Demi Mempertahankan Iman..
Atau Sesuci "Maryam" Yang Seluruh Hidupnya Mengabdikan Diri Kepada Allah..
Meskipun Aku Bukan Ibunya Yang Memiliki Peribadi Semurni "Siti Fatimah",
Dan "Ibnu Syeikh Abdul Kadir Jailani"..
Yang Tiap-Tiap Titik Darah Mampu Berzikir Kehadrat Ilahi..
Mudah -Mudahan Zuriatku Bakal Menampilkan Mujahid-Mujahid Yang Rindu Memburu Shahid..
Srikandi-Srikandi Yang Memakmurkan Muka Bumi Allah Dan Kesolehan,
Ramainya Umat Rasulullah Yang Rela Berkorban Dan Dikorbankan,
Buat Menyemarakkan Islam Di akhir Zaman..

Sepertimana Kisah Seorang Ibu Yang Telah Kematian Putera-Puteranya Di Medan Shahid:-

"Mereka Telah Berbahagia Sebagaimana Aku Bahagia",
Aduhai, Kiranya Aku Punya Anak Seorang Lagi,
Aku Rela Dia Turut Gugur Di Jalan Allah.

"Namun Jika Aku Kau Takdirkan Akan Kehilangan Mereka ,
Tetapkanlah Hatiku Setenang "Ummu Faisal"Yang Tidak Menjadikan Kematian Suami Dan Anak-Anaknya,
Halangan Untuk Membulatkan Kecintaan Buatmu Tuhan..
Redhalah Daku Yang Dhaif Ini Sebagai HambaMu,
Inilah Pengaduan Harap Dan Munajat..

Kiranya KekasihMu Sendiri Pernah Berucap :-

"Kulihat Kebanyakan Dari Isi Neraka Itu Adalah Wanita",
Tanda PetunjukMu..
Selangkah Yang Mengiringiku Ke Syurga,
Sederap Mencebur Aku Ke Neraka..

No comments: