Monday, June 9, 2008

keluhan hamba...

Ya Allah…!
Di pesisir angin yang menyapa
Aku terhidu bau harum…
Itulah harapanku kepadaMu
Agar Engkau mengutip CINTAku
Yang pernah berselerakan debu.

Ya Allah…!
Daku tetap menantiMu di setiap kali
Angin menyapa jasadku…
Daku tetap menyintaiMu
Meski berulang kali telah kumungkiri…
Daku masih mencintaiMu
Dan aku mahu terus begitu…

Ya Allah…!
Meski fajar terbenam…
Meski rembulan sembunyi di balik awan
Meski senja tiada lagi warna jingga…
Aku masih ingin mencintaiMu…
Meski CINTA itu sungguh payah kumiliki…
Meski CINTA itu sungguh payah
Untuk kuselitkan ke dalam hati…

Dan..
Daku pasti
Dengan rahmat dan kasih sayangMu…
Daku tetap akan menanti
Meski waktu itu, separuh nyawaku telah
Engkau pisahkan dari jasadku…
Dan semoga CINTA ini
Akan menjadi saksi bahawa
Aku tidak mahu pulang
Tanpa CINTAku kepadaMu
Ya Tuhanku…!
~Maafkanlah Aku…

“Kalau setiap saat kau ingatkan Allah dan setiap saat itu juga daku teringatkan Allah.. bermakna waktu itu hati kita telah menjadi satu kerana mencintaiNya Yang Satu, di situlah selayaknya kita bertemu!”
Namun sebagai hamba yang percayakan Allah, juga sedar bahwa hidup ini bukan hanya untuk bercinta, bukan hanya untuk berhiba kecewa. Ada lagi tanggunggjawab yang lebih besar daripada itu yang perlu kita laksanakan.
Cinta itu bukan hanya satu keindahan yang bersatu di dunia semata. Ada lagi tempat yang lebih indah untuk dituju.“Aku takkan mencari lelaki aku cintai,aku juga takkan mencari lelaki yang mencintai aku, tetapi aku mahu mencari lelaki yang mencintai Allah, sehingga senang untukku mentaatiNya…”-ukht alex-

No comments: